Науково-методична тема

Науково-методична тема
«Роль гри у формуванні креативної конкурентноздатної особистості на уроках англійської мови»


ПЕРЕДМОВА

Без гри немає і не може бути повноцінного розумового розвитку. Гра – це величезне світле вікно, через яке у духовний світ дитини вливається живлючий потік уявлень, понять про навколишній світ. Гра – це іскра, що запалює вогник допитливості.
В. Сухомлинський

Відомо, що  ігри мають неабияке значення у процесі навчання. Це ще один  природній шлях до дитячого серця оскільки стан гри найбільш близький для людини. За допомогою гри можна створити на уроці  сприятливу атмосферу, в якій учень вільно себе почуває, не боїться зробити помилку. Вчитель ставить учня в таки умови, що останній зацікавлений висловити свою думку.
Гра сприяє створенню психологічної готовності дітей  до мовленнєвого спілкування, а також сприяє мимовільному засвоєнню лексичних одиниць та граматичних структур, по­глибленню набутих знань та використанню їх в усному та писемному мовленні.
Гра розвиває комунікативні здібності учні, вчить застосовувати знання, набути не тільки на уроках англійської мови, але й на інших уроках.
Гра сприяє розвитку пам’яті та уваги.
У посібнику пропонуються різноманітні ігри та цікаві завдання, згруповані відповідно до видів мовленнєвої діяльності: аудіювання, читання, говоріння, письма та наведений фонетичний, граматичний і лексичний матеріал для їх проведення.
Запропоновані ігри можна використовувати для індивідуальної та групової роботи.
Посібник має на меті допомогти учителю активізувати мовлення учнів, урізноманітнити процес вивчення англійської мови.
Проте, кожен вчитель повинен дотримуватися таких етапів гри:
1.                 Вивчення мети гри (навіщо ця гра);
2.                 Зміст гри;
3.                 Форма проведення;
4.                 Реквізити гри;
5.                 Вивчений матеріал.

На основі запропонованих у посібнику ігор учитель зможе скласти завдання, відповідно до матеріалу, що вивчається, та враховуючи вік школярів, рівень їхніх знань, різнобічність інтересів та захоплень.
Ігри можна використовувати на різних етапах уроку: для пояс­нення нового матеріалу, закріплення навчальних досягнень та повто­рення вивченого.


ФОНЕТИЧНІ ІГРИ
Elementary
Робота над інтонацією
Клас ділять на дві команди. На дошці написані речення. Представни­ки обох команд повинні поставити наголос, стрілочками відмітити підви­щення голосу або його пониження і правильно прочитати ці речення.

Хто має найкращу англійську вимову?
Учитель вимовляє декілька слів чи речень, кидаючи м'яч одному з учасників гри. Останній повинен відтворити слова або речення у тому самому порядку, повторюючи вимову та інтонацію вчителя. Кожен учень відповідає двічі. Виграє той, у кого краща англійська вимова.

Гра зі звуками
Учитель називає один звук та вказує на учня. Гравець повинен швидко промовити слово з цим звуком. Той, хто помилився чи промо­вить слово, що вже прозвучало, вибуває з гри. Гра триває допоки не залишиться один учасник. Він переможець у цій грі й отримує приз, про який варто потурбуватися заздалегідь.

Знайди код
Учитель читає слова з контрастними звуками.
Наприклад: [    ] і [    ]
1) grey;
2) grand.

1) hat;
2) head;
3) hand.
1) and;
2) end.

1) ten;
2) pen;
3) man.
Учні повинні записати «код» — номери слів з певним звуком (на­приклад [    ] — 21313). Учні зачитують свій «код». Перемагають ті учні, які правильно вказали усі цифри «коду».

Pre-intermediate
Знайди звук
Учитель пропонує учням знайти у підручнику, посібнику, чи у тексті, записаному на дошці, слова з певним звуком чи звукосполу­ченням. Перемагає учень, який знайшов якомога більше слів.

Слова у конвертах
Учитель об’єднує клас у 2 команди. Кожна команда отримує кі­лька конвертів, на яких написані звуки, і набір карток зі словами. По­трібно розмістити картки у відповідні конверти (слова повинні місти­ти звуки, написані на конвертах). Перемагає команда, яка першою впоралася із завданням та виконала його правильно.

ІГРИ З АЛФАВІТОМ
Elementary
Веселий потяг
Учитель почергово викликає учнів із різних команд, пропонує їм ска­зати речення: "My train is carrying...", додати слово, що починається на першу (2, 3 і т. д.) літеру алфавіту. Наприклад, перший учень говорить: "My train is carrying apricots", другий: "My train is carrying bananas". Учень, який не зможе швидко назвати слово, вибуває з гри. Перемагає коман­да, в якій залишиться більше учасників.

Відгадай літеру
Серед учнів обирають ведучого. Він виходить з класу, а решта зага­дують літеру. Коли ведучий повертається, йому називають слова з цією літерою до тих пір, поки він не відгадає її.
Наприклад, задумана літера T. Учні називають слова: not, what, take тощо. Коли ведучий відгадає літеру, його місце займе учень, що остан­нім назвав слово.

Знайди пару
Учитель об’єднує учнів класу в групи по 4-5 осіб. Кожна група отримує по два конверти. В одному конверті – картки, на яких зо­бражені друковані літери, а в іншому – прописні. Учні повинні до друкованих літер дібрати відповідні прописні літери. Перемагає ко­манда, яка швидше впоралася із завданням і виконала його правильно.
Можна проводити схоже змагання, добираючи до великих літер відповідні малі літери.

Pre-intermediate
Назви слово
Учитель об’єднує клас у групи по 3-4 учні. У довільному поряд­ку на дошці закріплені картки (15-20) зі словами. Учні повинні упро­довж     2-3 хв. розмістити усі слова в алфавітній послідовності. Перема­гає група, яка швидше впоралася із завданням і виконала його прави­льно. Завдання можна ускладнити, запропонувавши учням доповнити список словами, що починаються літерами, яких бракує, щоб список містив усі літери алфавіту.
  
Розвивай пам’ять
Учитель об’єднує клас у 2 команди. Завдання гри – продовжити речення: I went shopping and bought... Гравець однієї команди продов­жує речення словом, що починається літерою А. (I went shopping and bought apples.) Гравець команди-суперниці повторює усе речення і додає своє слово, що починається літерою В (I went shopping and bought apples  and beans). Гра триває. Якщо учень не може повтори­ти речення чи не знає, як його продовжити, він вибуває з гри. Перема­гає команда, у якій наприкінці гри залишиться більше гравців.

ІГРИ НА ЗАСВОЄННЯ ПРАВИЛ ЧИТАННЯ
Elementary
Пам’ятай правила читання
1.         Учитель роздає учням по 2-3 картки з написаними словами, потім він промовляє будь-яке слово, наприклад: like. Учні, що мають картки зі словами на це правило читання, читають їх, а потім віддають учителеві. Той, хто помилиться, залишає картки у себе. Виграє той, у якого не залишиться жодної картки на відповідне правило читання.
2.         Учням дають завдання знайти у тексті слова, в яких одна і та ж літера читається по-різному, прочитати речення з цими словами. Виграє той, хто швидше знайде ці слова і правильно прочитає речення.

Річка
Учнів об’єднують у 2-3 команди. Учитель пропонує прочитати текст, кожне речення якого – умовна кладка через річку. Щоб перейти на інший берег «річки» слід правильно прочитати речення. Учас­ники команд по черзі читають речення. Якщо учасник припустився помилки, капітан команди повинен правильно прочитати речення. В іншому разі, учасник залишає команду. Перемагає команда, у якій усі учасники перейшли на другий берег «річки».
* * *
Інший варіант цієї гри. Учитель готує картки зі словами, що ви­вчалися на попередніх уроках. Учні стоять в кінці кімнати, а учитель – посередині. Учитель показує одну картку. Учні по черзі підходять до учителя і пошепки промовляють слово. Якщо слово було про­мовлене правильно – вони переходять на інший берег «річки», якщо ні – повертаються на своє місце і намагаються прочитати інше слово. Перемагає команда, у якій усі учасники перейшли на другий берег «річки».


Прочитай без помилок
Учнів об’єднують у три команди. На столі лицьовим боком вниз лежать картки з уривками тексту (по три речення на картці). Предста­вники кожної команди по черзі вибирають собі картку і зачитують речення. За кожне правильно прочитане речення команда отримує один бал. Перемагає команда з найбільшою кількістю балів.

Pre-intermediate
Склади текст
Учитель об’єднує учнів у 2-3 команди. Кожній команді вій пропонує конверт з картками (по одній для кожного учасника команди). На картках написані слова та словосполучення, з яких потрібно скласти речення . З речень потрібно скласти текст і придумати до нього заголовок Через 5 хв. команди зачитують тексти. Перемагає команда, яка швидше впоралася із завданням і виконала його правильно.
Приклад завдання:
1.     read/ I / books / in the evening / usually
2.     my breakfast / at/ I / have / eight / o’clock
3.     play football / I / usually / after classes / my friends / with / 
4.     hates / room/ tidying / My /sister / her /  
5.     half / I / go / past / bed / to / at / nine
6.     in / I / seven/ morning / get up / o’clock / at / the
7.     My family/ have / on Sundays/ usually/ dinner / big / a  
8.     home/ We / our /like / guests / to have / at / our
Заповни проміжки
Учитель об’єднує учнів у кілька команд, кожна з яких отримує тексти з пропущеними у реченнях ключовими словами чи словоспо­лученнями. Учасники команд відповідно до змісту повинні дібрати потрібні слова чи словосполучення. За кожне правильно дібране слово команди отримують один бал. Перемагає команда, яка отримала біль­ше балів.
Приклад завдання:
Travelling is very popular nowadays. People travel for .... or on   ….They can travel by … or…, by … or …, on …or….
The… way of travelling is by plane. Travelling by train is … than by plane.
Travelling by car has many… .
But people usually take a train or a plane when they are travelling … .


Answers: pleasure, business, plane, train, car, bus, horseback, foot, fastest, slower, advantages, on business.

ІГРИ ДЛЯ ФОРМУВАНННЯ НАВИЧОК  АУДІЮВАННЯ
Порівняй
На дошці кріпиться картина (малюнок). Учитель описує картину, припускаючись помилок чи неточностей в описі. Учні повинні назвати усі невідповідності зображеного на малюнку й опису вчителя. За кож­ну зауважену невідповідність зараховують один бал.

Пізнай себе
Учитель робить словесний портрет учня.
Наприклад:
She is a very pretty girl. She has got short curly fair hair. She likes learning English and Math. She can play the piano very well.
Учні повинні здогадатися, про кого з учнів ідеться. Хто здогадаються, стає ведучим. Гра триває.

Малюнок
Гру проводять, коли вивчають частини тіла людини. Двоє учнів па дошці із зав’язаними очима малюють людину. Учитель чи ведучий диктує, що потрібно намалювати. Наприклад: Draw a neck. Draw an arm.
За кожну правильно намальовану частину тіла учні отримують один бал. Перемагає учень, який отримав більшу кількість балів. Додатковий бал можна отримати за особливі художні здібності.

Виконай потрібні рухи
Діти стають у коло. Один учень - ведучий (спочатку вчитель, потім учні почергово) читає вірш і дає розпорядження. Діти повинні правиль­но їх виконати.
Bill and Katie,
Sugar and candy,
I say clap your hands!
Bill and Katie,
Sugar and candy,
I say hands up!
  
Напиши відповіді
Учитель пояснює, що він буде давати завдання в усній формі (питання та загадки). Учні повинні написати відповіді на аркуші паперу.
Наприклад:
What number comes between 20 and 23?
Write down what you can wear when it rains.
What has four legs and a back but no head?
What has a face and hands but no eyes?

Pre-intermediate
Добери слова до тем
Гру варто проводити під час повторення кількох лексичних тем. Учнів об’єднують у кілька команд (відповідно до кількості тем). Заздалегідь учитель готує по 8-14 карток зі словами чи відповідними малюнками до кожної теми.
Наприклад:
School life: geography, examination, subject, education, knowledge, library, mark, lesson.
My family: sister, husband, cousin, parents, stepmother, daughter, twins, relatives.
The place I live in: suburbs, museum, district, streetlight, traffic, shop, post office, farm.
My house: bookshelf, wardrobe, ceiling, refrigerator, cupboard, cof­fee table, stairs, roof.
Clothes: blouse, trousers, T-shirt, scarf, earrings, skirt, tie, stockings.
На початку гри усі картки перемішують. Учитель по черзі читає слова з карток (або демонструє малюнки), а учні за умови, що слово (малюнок) стосується їхньої теми, піднімають руки. Якщо команда правильно відреагувала на слово (малюнок), то вона отримує картку. Якщо відповідь неправильна, або жодна команда не віднесла слово до своєї теми, картку відкладають. Перемагає команда, яка збере більше карток зі словами чи малюнками до своєї теми.

Пісня в смужку
Клас об’єднують у 2-3 команди. Кожна команда отримує набір смужок паперу, на яких написано по рядку пісні. Учні двічі прослуховують пісню. З набору смужок вони повинні відтворити (скласти) піс­ню і проспівати її. Виграє команда, яка швидше впоралася з завдан­ням.

ГРАМАТИЧНІ ІГРИ
Elementary
Опиши свою групу
        Гру варто проводити під час вивчення Present Indefinite.
Учитель об’єднує учнів у групи по 5-6 гравців. Кожен учасник упродовж визначеного часу повинен описати дії, які він виконує що­дня, у неділю, лише влітку тощо. У групах учні чи гають речення вго­лос, викреслюють ті, що повторюються. Представники груп розпові­дають про свою групу.
Наприклад:
Ivan never reads books. He plays tennis every day.
Nina attends her school choir  on Sundays.
Визначаючи групу-переможця, підраховують кількість правильно побудованих речень.
Хто виживе
Гру доцільно проводити для закріплення правопису слів. Перед грою вчитель добирає кілька слів, у яких учні зазвичай припускаються помилок.
Учні шикуються в ряд. Учитель промовляє слово. Перший учень промовляє першу літеру (як вона позначається у алфавіті), другий – другу,  допоки не буде вимовлено усе слово. Той, хто припускається помилки, вибуває з гри. Учні, які залишилися, починають спочатку. Останній учень повинен промовити слово правильно і скласти з ним речення. Гра триває допоки не залишиться один учень, який «вижив».
Луна
Учитель промовляє правильні дієслова, а учні, добавляючи закін­чення -ed, називають їх другу форму (минулий час). Якщо вчитель називає неправильне дієслово, учні повинні промовчати. Той, хто по­милково додасть до неправильного дієслова закінчення -ed, вибуває. Перемагає той, хто залишився у грі.
Приклад завдання:
Work, play, can, live, painted, make, show, help, walk……..

Відгадай заховану іграшку
На столі вчителя розкладені іграшки. Учням пропонують уважно подивитися на них і запам’ятати (до проведення гри потрібно повто­рити з учнями всі назви предметів). Потім учні відвертаються, а веду­чий (або вчитель) бере зі столу будь-яку іграшку і ховає її за спину. Решта іграшок накривають аркушем паперу або тканиною. Учні повер­таються і запитують ведучого: “Have you a cat”,  “Have you a dog?” і т. д. до тих пір, поки хтось з учнів не відгадає заховану іграшку. Він стає ведучим.

Доповни речення
Учитель говорить речення, пропускаючи дієслова to be або to have, наприклад: “This ... a blackboard ”, “We ... in the classroom”. При цьому він ро­бить паузу після першого слова і кидає м’яча комусь з учнів. Той, хто спіймає його, повинен сказати речення повністю, вставивши потрібне дієслово. Гравець, який допустив помилку, вибуває з гри.

Придумай речення
Учні стають у коло. Ведучий пояснює правила гри: потрібно придумати речення із запропонованим словом в Present Continuous Tense в стверджувальній, питальній та заперечній формах. Потім він нази­ває слово в інфінітиві, наприклад: to read, кидає м’яч одному з гравців. Той повинен скласти речення в Present Continuous Tense і повернути м’яч ведучому.
Учень, який допустив помилку в реченні, вибуває з гри.

Pre-intermediate
Знайди помилку
Учитель об’єднує учнів у групи по 3-6 осіб у кожній. Учасникам гри він показує картку, на якій написане речення з граматичною помилкою. Упродовж 20 сек. потрібно знайти помилку.
Якщо ніхто з учасників першої команди не впорається за 20 сек. із завданням, картку передають наступній групі учнів. Та команда, яка впоралася із завданням, залишає картку собі. Перемагає група, яка збере найбільше карток.

Будь уважним 
Одному учневі зав’язують очі. Інші щось змінюють у класі. Коли учневі розв’язують очі, він повинен сказати, що змінилося.
Напри­клад:
Somebody has closed the window.
Iryna has taken off her shoes.
My bag has disappeared from the floor.
Nick has given Vita her book.
Перемагає той, хто помітить усі зміни в класі.


Добери правильний присудок
Перший учень каже слово чи словосполучення, що означає час коли відбувається дія.
Наприклад:  now, next year, a few days ago, newer, always, sometimes, ...
Другий учень продовжує речення, вживаючи потрібну форму дієслова. Далі він каже іншу фразу, пов’язану з часом Наступний учень продовжує речення, але з іншим підметом і присуд ком. Гра триває.
Наприклад:
­          Now ….
­          She is listening to music..
­          Next  year ….
­          They’ll  visit  to London.
У реченнях можуть повторюватися займенники, слова чи словосполучення, що означають час, коли відбувається дія. дієслова не можуть повторюватися.

Веселі прислівники
Учитель ділить дошку на дві частини. На одній частині він пише дієслова, а на другій — прислівники. На обох частинах повинна буті однакова кількість слів. Учитель об’єднує учнів класу в дві команди Кожна команда вибирає назву команді-суперниці. Команди по черзі утворюють вислів з дієслова та прислівника. Учасник команди суперниці повинен зіграти сценку, яка передає зміст вислову.
Наприкладread  slowly.
Наприкінці гри визначають найкращого актора.
* * *
Інший варіант цієї гри. Кожен учень отримує картку з прислівником, наприклад: quickly, slowly, loudly, happily. Учень з карткою виходить до дошки, а клас називає якусь дію. Учень повинен виконати її так щоб клас здогадався, який саме прислівник написаний на його картці.

Ступені порівняння
Учитель заздалегідь готує картки з іменами відомих людей: політиків, письменників, музикантів, спортсменів. Кожному учневі пропонують таку картку. Упродовж 3 хв. школярі повинні скласти невели­чку розповідь, називаючи спільні й відмінні риси між відомою люди­ною і собою. Обов’язковою умовою є використання в розповіді ступе­нів порівняння прикметників. Перемагає той, хто знайде найбільше спільних та відмінних рис.

Наприклад:
 I am younger than Vitaliy Klychko. He is stronger than me. I think he is the most famoussportsman in Ukraine. ….  


 ІГРИ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК  ГОВОРІННЯ

Elementary
Моє ім’я
Учні сідають півколом. На стільці посередині сідає ведучий, який звертається до учнів:
“I forgot my name. What is my name?”
“I think that your name is Vlad.”
“I think that your name is Nick.”
 “Maybe you are Victor.”
“I want to be Vlad.”
Той, чиє ім’я він назвав, стає ведучим і продовжує гру. Гра триває, допоки усі учні не матимуть нових імен.
Так само можна проводити гру про кольори, тварин, захоплення тощо.

Мій робочий день
Учень-ведучий зображує мімікою та жестами усе, що він виконував упродовж робочого дня. Інший учень озвучує усе, що жестами ві­дтворював ведучий.

Що на малюнку
Учнів об’єднують у дві команди. Учитель показує учням фраг­мент малюнка і пропонує учням відгадати, що на ньому зображено. Команда, яка відгадала, що зображено на малюнку, отримує бал. Інша команда, повинна за малюнком скласти речення, за що теж отримує бал. Перемагає команда з більшою кількістю балів.

Хто кращий
Учнів об’єднують у 2-4 команди. Учитель малює на дошці для кожної команди по 6 кружечків. Кожне коло – це завдання (пере­класти слово чи відповісти на запитання). Якщо команда правильну виконала завдання, то витирають одне коло. Перемагає команда, яка витре з дошки 6 квадратів.

Відгадай ім’я співрозмовника
Один із учнів класу виходить до столу вчителя і стає спиною до кла­су. Вчитель показує на одного з учнів за партою, який говорить: Good morning, Vlad.
Учень, який стоїть біля столу, повинен здогадатися по голосу, з ким він говорить, і відповісти:
Good morning, ------”.
Можна також запитати:
How do you do?
How are you?
Is it cold or warm today?

Pre-intermediate
Секрет
Учитель об’єднує учнів у 2-4 команди. Кожна команда готує по три запитання для інших команд і називає літеру, яку заборонено використовувати у відповіді. Перемагає команда, яка відповість на усі ці питання, не вживаючи «забороненої» літери.

Табу
Учитель готує картки, на яких написана назва теми і 4-5 слів до неї. Учнів об’єднують у три команди. Один учасник команди отримує картку. Він повинен описати тему своїй команді, використовуючи слова, яких немає на картці. На це відводиться 2 хв. Команда отри­мує один бал за кожне вгадане слово. Якщо по закінченні часу коман­ди не дала правильних відповідей, то шанс отримати додаткові бали надається іншій команді. Якщо учасник, який описує слова, скаже будь-яке слово з картки, то бал отримує команда-суперник.
Приклади карток:
Shopping: money, department, shop-assistant, trolley,  cash ;
Cinema: star, role, TV set, movie, comedy,;
School: blackboard, desk, chalk, headmaster, textbook, ruler;
Books: library, writer, dictionary, , poem, bookshop.

Тварини
На дошці поданий список тварин. Учням пропонують обрати тварину, якою вони хотіли б бути. Учні складають кілька речень, описуючи свої враження про те, як вони проводять свій день у тілі тварини та про що думають. Інші учні відгадують, про яку тварину йдеться.

Лектор
Учнів об’єднують у кілька команд. Від кожної команди до дошки виходить один учасник. Учитель оголошує тему дискусії. Учасники по черзі повинні обговорювати цю тему 1 хв. Команди-суперники сте­жить, щоб «лектори» не відхилялися від теми, не робили тривалих па­уз, не повторювали сказаного.
Перемагає команда, яка набрала найбільшу кількість балів.    Кожен учасник команди може бути «лектором» один раз упро­довж гри.
Теми для дискусії:
1. My House
2. My Childhood
3. My Family
4. My Friends
5. Teenagers
4. My School
6. A Country I’d Like to Visit
7. My Favourite Food
8. Love
9. Money
10 Shopping

Подорож визначними місцями
Для проведення цієї гри необхідно мати набір фотографій (слайдів) із видами міста. У грі беруть участь «водій» та «екскурсанти». «Во­дій» оголошує назву вулиці, майдану, де він робить уявну зупинку і по­казує відповідну фотографію одному з «екскурсантів». Той розповідає про те, що він бачить на ній, а «водій» доповнює цю розповідь.
Клас ділять на «туристів» і «гідів». «Туристи» задають питання про визначні місця того чи іншого міста, а «гіди» відповідають. Через деякий час команди міняються місцями.


Доповни розповідь
Представники від кожної команди по черзі говорять по одному ре­ченню. Той, хто не може придумати, щоб продовжити розповідь, або повторює вже сказане, вибуває з гри. Переможцем стає та команда, в якій залишиться більше учасників.
 


ІГРИ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ  НАВИЧОК ПИСЬМА
Elementary
Чи знаєш ти правопис?
На дошці написано 10-25 слів. Деякі з них містять помилки. Учні повинні помітити помилки та у свої зошити записати слова правильно. Перемагає той, хто першим помітить усі слова з помилками та прави­ці,по їх напише у зошиті.

Напиши слова
Учнів об’єднують у 4-6 команд. Учитель диктує слова. Представники кожної команди по черзі записують їх на дошці. Команда, учасник якої правильно напише слово, отримує бал. Якщо слово напи­сане неправильно, то його може записати учасник іншої команди. Пе­ремагає команда, яка набрала більше балів .

Склади словосполучення
Учитель зачитує слово, а учні складають з ними словосполучення. Перемагає учень, який складе найбільше словосполучень.

Запиши слово
Учитель заздалегідь готує  картки, на яких записана транскрипція вивчених слів.
Учнів об’єднують у три - чотири  команди. Учасники команд по черзі тягнуть з мішечка одну картку і за транскрипцією записують на дошці слово. За правильно записане слово команда отримує 1 бал.  Перемагає команда, що набрала найбі­льшу кількість балів.
Реклама
Учитель пропонує учням прорекламувати різні предмети та підкреслити їх необхідність (наприклад, на уроці іноземної мови).
Гра може бути командною. Учнів об’єднують у команди й обирають журі у складі 2-3 осіб. Учитель записує на дошці слово, а пред­ставник кожної команди повинен переконати присутніх, що це найва­жливіша річ у світі. За кожен вагомий аргумент команда отримує 1 бал. Члени журі можуть ставити запитання або заперечувати гравцям.
  
Напиши розповідь
На дошці міститься список із 10-15 слів. Завдання: написати розповідь, використовуючи ці слова. Кожен учень пише на окремому аркуші перше речення і передає аркуш сусідові, який дописує наступне речення. У кожному реченні повинно бути одне слово зі списку.


ЛЕКСИЧНІ ІГРИ
Elementary

Тренуй пам’ять
Учитель дає учням завдання пригадати слова до певної теми, Перший учень називає слово, другий - повторює його і називає своє, третій - повторює перше та друге і додає своє і т. д.. Учень, який допустить помилку, вибуває з гри.

Назви антонім
Ведучий, звертаючись до гравців, говорить речення з прикметником, наприклад: The river is long". Учень повинен сказати речення з при­кметником-антонімом, наприклад: The river is short”.
Так само можна проводити гру «Синоніми».

Намалюй тварину
Гру доцільно проводити для закріплення лексичного матеріалу з тем «Тварини», «Частини тіла». Учнів об’єднують у 3 команди. Учи­тель пропонує намалювати частини тіла різних тварин (наприклад: Draw dogs eyes /snakes head!) Учасники гри від кожної команди біжать до дошки й виконують завдання. Далі малюють наступні представники команд. Останні учасники від кожної команди повинні домалювати тварину і дати йому кличку.

Тренуй пам’ять
 Учнів об’єднують у 3 команди. Кожна команда отримує тему (наприклад: Summer і Winter…………).
Завдання :  Команди записують якомога більше слів на дану тему.
Завдання : Учасники гри повинні перекласти слова команди- суперниці українською мовою. Якщо суперники припускаються по­милки, або зволікають з відповіддю, то втрачають один бал.

Поле чудес
Гра аналогічна до популярної телепередачі. На дошці, відповідно до кількості букв загаданого слова, подані клітинки. Ведучий зачитує визначення слова, учні по черзі називають букви, вписують їх у кліти­ни і відгадують слово.

Pre-intermediate

Яка професія тобі подобається? 
 Усі гравці утворюють коло. Кожен задумує професію та повідомляє про неї решту учнів: “I am а (teacher, worker, driver)”. Ведучий стає у центрі кола і запитує учня, що обрав собі, наприклад, професію вчителя: “Teacher, do you like the jobs of a worker and a driver?” “Teacher” може відповісти: “Yes, I like them”, і тоді всі гравці пересуваються на одне місце за годинниковою стрілкою. Якщо ж “teacher” відповів: “No, I don't like the jobs of a worker and driver”, ведучий запитує: What job do you like?” Відповідь може бути такою: “I like the jobs of a doctor and a pilot”. У цьому випадку пари (робітник-шофер, лікар-пілот) повинні швидко помінятися місцями. У цей час (як і в попередньому випадку) ведучий намагається зайняти чиєсь вільне місце. Той, хто залишиться без міс­ця, стає ведучим, і гра продовжується.

Перевір себе
Учням пропонують тему (school subjects, professions, animals, buildings, clothes, weather, character and appearance), на яку упродовж 2 хв. вони повинні написати якомога більше слів. Учні по черзі зачитують слова. Якщо слово повторюється, то його викреслюють. Перемагає той, у кого залишиться більше слів.

Іменники «в парах»
Учитель викликає до дошки двох учнів і пропонує написати в стовпчик по 10 іменників. Потім він з’єднує лінією першу пару імен­ними, наступну і т.д.
 Наприклад:
1. cinema
1. friend
2. holiday
2. book
3. nature
3. year
4. mountain
4. giraffe
5. tree
5. museum
6. …
6. …
Завдання учнів — скласти 10 речень, у кожному з яких ужити обидва іменники, з’єднані лінією.



РУХЛИВІ ІГРИ

Літачки
Учні перед уроком виготовляють кілька паперових літачків. По­тім шикуються в ряд, щоб випробувати їх. Різним предметам у класі присвоюють певну кількість балів (наприклад, двері — 5 балів, дош­ка— 10 балів,). Учитель задає учневі запитання. Якщо учень правильно відповідає, то може кинути літачок у запропо­новану ціль і набрати певну кількість балів. Гра може бути команд­ною.

Розминка
1.           Ведучий називає дієслово і виконує відповідну дію (наприклад: «swim»). Учні повинні повторити слово і дію. Інколи веду­чий виконує дію, яка не відповідає дієслову. Хто повторив неправиль­ний рух, вибуває з гри. Переможець гри стає ведучим.
2.           Учитель готує картки, де записані різні команди.
Наприклад:
Stand up!
Stand on one foot!
Open your mouth wide!
Raise your left eyebrow
Step back!
Sit down!
Go to the table!
Take your pen!
Take your place!
Ведучий зачитує команди. Учасники гри виконують лише ті, які може доповнити слово please. Ті, хто виконав дію без please або неправильно її виконав, вибувають із гри. Переможець гри стає ведучим наступної гри.
3.           Учитель читає текст. Учні підводяться, коли чують слова, які означають назви тварин (види транспорту, шкільні предмети, риси характеру тощо), і плескають у долоні, коли чують дієслово у мину­лому неозначеному часі (іменник у множині, ступені порівняння прикметників тощо).


   PUZZLES AND RIDDLES
1. FLAGS.
In the picture you see the flags of six countries. All you have to do is to say in English to what country each flag belongs and of what colour it is. (See the names of the countries under the picture.)



China; the United States of America (the USA); Japan; Australia;
Great Britain; India.
ANSWER :    (Great Britain-blue, red, white; China- red and golden-yellow; Japan-white and red; India-dark yellow, white, green and blue; the United States of America- blue, red, white); Australia blue, white, red ;

2. WHAT DID NICK SAY TO NINA?
 Follow the letters along the telephone line and you will find out.

ANSWER :   
I wish you many happy returns of your birthday, Nina!

3.                WHAT IS IT?
You have to add two more letters to the two letters that you see. You will get a word you know then.
You wear it in winter.
Ice-cream is sweet and ...
It grows in the field.
Her dinners are good!
You do this to your hair.
A very useful animal. (Plural)
1 СО
2 СО
3 СО
4 СО
5 СО
6 СО









ANSWER:  coat, cold, corn, cook, comb, cows.

4. FIND THE CAPITAL.
Read the sentences and decide what word is missing. Write each of these in the squares as I have written the first word. If you choose the right words, you will find the name of a capital of one of the countries in Europe. It is in the first row, where the dots are.
.

The sun shines in the daytime, and the... at night.
Take it with your right....
The lamp hangs... the table.
I have few English books, but I have... Russian books.
.... falls in winter.
We... in Ukraine.
It is cold now, put on your....
Go to the right first, and then turn to the....
You may go in, the door is...
 We wear shoes on our....
 My father and my mother...at the factory.

ANSWER:  1-moon, 2-hand, 3- over, 4- many, 5-snow, 6- live, 7-coat, 8- left, 9- open, 10- feet, 11-work. ---- Moscow.

5. A GOAT - PUZZLE.
 Answer the following questions correctly and fill in the boxes on the goat’s hat using the first letters of your answer.
1.           Which is the goat’s enemy?
    a) wolf; b) horse c)cow.
2.           In winter many people can be:
   a) happy; b) ill; c) sad.
3.           Which part of the face is always curious?
a) eye; b) nose; c) ear.
4.           Which food doesn’t a goat eat?
  a) apples; b) tables; c) hay.
ANSWER:  1. a, 2. b, 3.b, 4.b;








6. SKI SLOPE

7. CROSSWORD
             Have you looked carefully at pages 10 and 11 ? Now read the definitions below and complete the grid.

1.     It climbs trees.
2.     It chases antelopes.
3.           It has a very long neck.
4.           A reptile that lives in water.
5.           The king of the Jungle.
6.           The animal that has black and white stripes.
7.           An animal that flies high in the sky.
8.           A herbivore with horns.
9.     The bird that runs very fast
10.      The reptile that slithers on the ground.
11.      It has got a trunk.

8. SCHOOL
Across – 8 words
Down – 3 words

9. APPEARANCE
Across – 8 words
Down – 12 words

10. SPORT
Across – 10 words
Down – 8 words

11. TOWN. VILLAGE 
Across – 6 words
Down – 5 words

ВИСНОВОК
Впровадження ігрового елементу на уроках англійської мови є дуже важливим, оскільки учні не використовують іноземну мову у повсякденному вжитку, а вивчають її  ізольовано від життя. Гра створює умови, які спонукають дітей говорити; говорити не навченим текстом, а живою мовою, нехай навіть з помилками. Гра позитивно впливає на формування  в учнів навичок діалогічного мовлення, збагачує словниковий запас, розширює лінгвістичну ерудицію учнів. Мова школярів стає багатшою за рахунок вжитих синонімів, сталих висловів, прислів’їв та приказок; мова учнів стає живою, емоційною, жвавою. Гра створює сприятливий психологічний мікроклімат на уроці, який сприяє повному розкриттю дитини. Крім того, вона сприяє підвищенню в учнів мотивації вивчення іноземної мови, дозволяє враховувати психолого-вікові особливості учнів, їх інтереси та нахили,  моделюючи ситуації реального спілкування.
Варіантів гри існує дуже багато. Але нема універсальної гри, яка підходить всім, а є прагнення учнів, бачення вчителя, рівень готовності дітей. А найголовніше - в учнів є бажання грати, а в грі - спілкуватися англійською мовою. І поступово бажання грати замінює бажання спілкуватися. Це і буде основним результатом гри, якого має прагнути вчитель.
Отже, використання ігор на уроці дає змогу зробити процес навчання більш захоплюючим, а урок - нетрадиційним і цікавим.


Немає коментарів:

Дописати коментар