Науково-методична тема
«Роль гри у формуванні креативної конкурентноздатної особистості на уроках англійської мови»
ПЕРЕДМОВА
Без гри немає і не може бути
повноцінного розумового розвитку. Гра – це величезне світле вікно, через яке
у духовний світ дитини вливається живлючий потік уявлень, понять про
навколишній світ. Гра – це іскра, що запалює вогник допитливості.
В. Сухомлинський
|
Відомо,
що ігри мають неабияке значення у
процесі навчання. Це ще один природній
шлях до дитячого серця оскільки стан гри найбільш близький для людини. За
допомогою гри можна створити на уроці
сприятливу атмосферу, в якій учень вільно себе почуває, не боїться
зробити помилку. Вчитель ставить учня в таки умови, що останній зацікавлений
висловити свою думку.
Гра
сприяє створенню психологічної готовності дітей
до мовленнєвого спілкування, а також сприяє мимовільному засвоєнню
лексичних одиниць та граматичних структур, поглибленню набутих знань та
використанню їх в усному та писемному мовленні.
Гра
розвиває комунікативні здібності учні, вчить застосовувати знання, набути не
тільки на уроках англійської мови, але й на інших уроках.
Гра
сприяє розвитку пам’яті та уваги.
У посібнику
пропонуються різноманітні ігри та цікаві завдання, згруповані відповідно до
видів мовленнєвої діяльності: аудіювання, читання, говоріння, письма та
наведений фонетичний, граматичний і лексичний матеріал для їх проведення.
Запропоновані
ігри можна використовувати для індивідуальної та групової роботи.
Посібник
має на меті допомогти учителю активізувати мовлення учнів, урізноманітнити
процес вивчення англійської мови.
Проте,
кожен вчитель повинен дотримуватися таких етапів гри:
1.
Вивчення мети гри (навіщо ця гра);
2.
Зміст гри;
3.
Форма проведення;
4.
Реквізити гри;
5.
Вивчений матеріал.
На основі
запропонованих у посібнику ігор учитель зможе скласти завдання, відповідно до
матеріалу, що вивчається, та враховуючи вік школярів, рівень їхніх знань,
різнобічність інтересів та захоплень.
Ігри
можна використовувати на різних етапах уроку: для пояснення нового матеріалу,
закріплення навчальних досягнень та повторення вивченого.
ФОНЕТИЧНІ ІГРИ
Elementary
Робота над інтонацією
Клас ділять на дві команди. На
дошці написані речення. Представники обох команд повинні поставити наголос,
стрілочками відмітити підвищення голосу або його пониження і правильно
прочитати ці речення.
Хто має найкращу англійську вимову?
Учитель вимовляє декілька слів чи речень, кидаючи
м'яч одному з учасників гри. Останній повинен відтворити слова або речення у
тому самому порядку, повторюючи вимову та інтонацію вчителя. Кожен учень
відповідає двічі. Виграє той, у кого краща англійська вимова.
Гра
зі звуками
Учитель називає
один звук та вказує на учня. Гравець повинен швидко промовити слово з цим
звуком. Той, хто помилився чи промовить слово, що вже прозвучало, вибуває з
гри. Гра триває допоки не залишиться один учасник. Він переможець у цій грі й
отримує приз, про який варто потурбуватися заздалегідь.
Знайди
код
Учитель читає слова з контрастними
звуками.
Наприклад: [ ] і [
]
1)
grey;
|
2)
grand.
|
|
1)
hat;
|
2)
head;
|
3)
hand.
|
1)
and;
|
2)
end.
|
|
1)
ten;
|
2)
pen;
|
3)
man.
|
Учні повинні
записати «код» — номери слів з певним звуком (наприклад [ ] — 21313). Учні зачитують свій «код». Перемагають
ті учні, які правильно вказали усі цифри «коду».
Pre-intermediate
Знайди
звук
Учитель пропонує
учням знайти у підручнику, посібнику, чи у тексті, записаному на дошці, слова з
певним звуком чи звукосполученням. Перемагає учень, який знайшов якомога
більше слів.
Слова
у конвертах
Учитель об’єднує
клас у 2 команди. Кожна команда отримує кілька конвертів, на яких написані
звуки, і набір карток зі словами. Потрібно розмістити картки у відповідні
конверти (слова повинні містити звуки, написані на конвертах). Перемагає
команда, яка першою впоралася із завданням
та виконала його правильно.
ІГРИ З АЛФАВІТОМ
Elementary
Веселий потяг
Учитель почергово викликає учнів із різних команд,
пропонує їм сказати речення: "My train is carrying...", додати слово, що починається на першу (2, 3 і т. д.) літеру алфавіту.
Наприклад, перший учень говорить: "My train is carrying apricots", другий: "My train is carrying bananas". Учень, який не зможе швидко назвати слово, вибуває з гри. Перемагає команда,
в якій залишиться більше учасників.
Відгадай літеру
Серед учнів обирають ведучого. Він виходить з
класу, а решта загадують літеру. Коли ведучий повертається, йому називають
слова з цією літерою до тих пір, поки він не відгадає її.
Наприклад, задумана літера T. Учні називають слова: not, what, take тощо. Коли ведучий відгадає літеру, його місце
займе учень, що останнім назвав слово.
Знайди
пару
Учитель об’єднує
учнів класу в групи по 4-5 осіб. Кожна група отримує по два конверти. В одному
конверті – картки, на яких зображені друковані літери, а в іншому – прописні.
Учні повинні до друкованих літер дібрати відповідні прописні літери. Перемагає
команда, яка швидше впоралася із завданням і виконала його правильно.
Можна проводити
схоже змагання, добираючи до великих літер відповідні малі літери.
Pre-intermediate
Назви
слово
Учитель об’єднує
клас у групи по 3-4 учні. У довільному порядку на дошці закріплені картки
(15-20) зі словами. Учні повинні упродовж
2-3 хв. розмістити усі слова в алфавітній послідовності. Перемагає
група, яка швидше впоралася із завданням і виконала його правильно. Завдання
можна ускладнити, запропонувавши учням доповнити список словами, що починаються
літерами, яких бракує, щоб список містив усі літери алфавіту.
Розвивай
пам’ять
Учитель об’єднує
клас у 2 команди. Завдання гри – продовжити речення: I went shopping and bought... Гравець однієї команди продовжує
речення словом, що починається літерою А.
(I went
shopping and
bought apples.) Гравець команди-суперниці
повторює усе речення і додає своє слово, що починається літерою В (I went shopping and bought apples
and beans). Гра триває.
Якщо учень не може повторити речення чи не знає, як його продовжити, він
вибуває з гри. Перемагає команда, у якій наприкінці гри залишиться більше
гравців.
ІГРИ
НА ЗАСВОЄННЯ ПРАВИЛ ЧИТАННЯ
Elementary
Пам’ятай
правила читання
1.
Учитель роздає учням по 2-3
картки з написаними словами, потім він промовляє будь-яке слово, наприклад: like. Учні, що мають картки зі словами
на це правило читання, читають їх, а потім віддають учителеві. Той, хто
помилиться, залишає картки у себе. Виграє той, у якого не залишиться жодної
картки на відповідне правило читання.
2.
Учням дають завдання знайти у
тексті слова, в яких одна і та ж літера читається по-різному, прочитати речення
з цими словами. Виграє той, хто швидше знайде ці слова і правильно прочитає
речення.
Річка
Учнів об’єднують
у 2-3 команди. Учитель пропонує прочитати текст, кожне речення якого – умовна
кладка через річку. Щоб перейти на інший берег «річки» слід правильно прочитати
речення. Учасники команд по черзі читають речення. Якщо учасник припустився
помилки, капітан команди повинен правильно прочитати речення. В іншому разі,
учасник залишає команду. Перемагає команда, у якій усі учасники перейшли на
другий берег «річки».
* * *
Інший варіант
цієї гри. Учитель готує картки зі словами, що вивчалися на попередніх уроках.
Учні стоять в кінці кімнати, а учитель – посередині. Учитель показує одну
картку. Учні по черзі підходять до учителя і пошепки промовляють слово. Якщо
слово було промовлене правильно – вони переходять на інший берег «річки», якщо
ні – повертаються на своє місце і намагаються прочитати інше слово. Перемагає
команда, у якій усі учасники перейшли на другий берег «річки».
Прочитай
без помилок
Учнів об’єднують
у три команди. На столі лицьовим боком вниз лежать картки з уривками тексту (по
три речення на картці). Представники кожної команди по черзі вибирають собі
картку і зачитують речення. За кожне правильно прочитане речення команда
отримує один бал. Перемагає команда з найбільшою кількістю балів.
Pre-intermediate
Склади
текст
Учитель об’єднує учнів у 2-3
команди. Кожній команді вій пропонує конверт з картками (по одній для кожного
учасника команди). На картках написані слова та словосполучення, з яких
потрібно скласти речення . З речень потрібно скласти текст і придумати до нього
заголовок Через 5 хв. команди зачитують тексти. Перемагає команда, яка швидше
впоралася із завданням і виконала його правильно.
Приклад завдання:
1. read/ I / books / in the evening / usually
2. my breakfast / at/ I / have / eight / o’clock
3. play football / I / usually / after classes / my
friends / with /
4. hates / room/ tidying / My /sister / her /
5. half / I / go / past / bed / to / at / nine
6. in / I / seven/ morning / get up / o’clock / at / the
7. My family/ have / on Sundays/ usually/ dinner / big /
a
8. home/ We / our /like / guests / to have / at / our
Заповни
проміжки
Учитель об’єднує
учнів у кілька команд, кожна з яких отримує тексти з пропущеними у реченнях
ключовими словами чи словосполученнями. Учасники команд відповідно до змісту
повинні дібрати потрібні слова чи словосполучення. За кожне правильно дібране
слово команди отримують один бал. Перемагає команда, яка отримала більше
балів.
Приклад
завдання:
Travelling is
very popular nowadays. People travel for .... or on ….They can travel by … or…, by … or …, on
…or….
The… way of
travelling is by plane. Travelling by train is … than by plane.
Travelling by
car has many… .
But people
usually take a train or a plane when they are travelling … .
Answers:
pleasure, business, plane, train, car, bus, horseback, foot, fastest, slower,
advantages, on business.
ІГРИ
ДЛЯ ФОРМУВАНННЯ НАВИЧОК АУДІЮВАННЯ
Порівняй
На дошці
кріпиться картина (малюнок). Учитель описує картину, припускаючись помилок чи
неточностей в описі. Учні повинні назвати усі невідповідності зображеного на
малюнку й опису вчителя. За кожну зауважену невідповідність зараховують один
бал.
Пізнай
себе
Учитель робить
словесний портрет учня.
Наприклад:
She is a very
pretty girl. She has got short curly fair hair. She likes learning English and Math.
She can play the piano very well.
Учні повинні
здогадатися, про кого з учнів ідеться. Хто здогадаються, стає ведучим. Гра
триває.
Малюнок
Гру проводять,
коли вивчають частини тіла людини. Двоє учнів па дошці із зав’язаними очима
малюють людину. Учитель чи ведучий диктує, що потрібно намалювати. Наприклад: Draw a neck. Draw an arm.
За кожну
правильно намальовану частину тіла учні отримують один бал. Перемагає учень,
який отримав більшу кількість балів. Додатковий бал можна отримати за особливі
художні здібності.
Виконай
потрібні рухи
Діти стають у
коло. Один учень - ведучий (спочатку вчитель, потім учні почергово) читає вірш
і дає розпорядження. Діти повинні правильно їх виконати.
Bill and Katie,
Sugar and candy,
I say clap your hands!
Bill and Katie,
Sugar and candy,
I say hands up!
Напиши
відповіді
Учитель
пояснює, що він буде давати завдання в усній формі (питання та загадки). Учні
повинні написати відповіді на аркуші паперу.
Наприклад:
What number
comes between 20 and 23?
Write down what
you can wear when it rains.
What has four
legs and a back but no head?
What has a face
and hands but no eyes?
Pre-intermediate
Добери
слова до тем
Гру
варто проводити під час повторення кількох лексичних тем. Учнів об’єднують у
кілька команд (відповідно до кількості тем). Заздалегідь учитель готує по 8-14
карток зі словами чи відповідними малюнками до кожної теми.
Наприклад:
School life: geography, examination, subject, education,
knowledge, library, mark, lesson.
My family: sister, husband, cousin, parents, stepmother,
daughter, twins, relatives.
The place I live in: suburbs,
museum, district, streetlight, traffic, shop, post office, farm.
My house: bookshelf, wardrobe, ceiling, refrigerator, cupboard,
coffee table, stairs, roof.
Clothes: blouse, trousers, T-shirt, scarf, earrings, skirt,
tie, stockings.
На
початку гри усі картки перемішують. Учитель по черзі читає слова з карток (або
демонструє малюнки), а учні за умови, що слово (малюнок) стосується їхньої
теми, піднімають руки. Якщо команда правильно відреагувала на слово (малюнок),
то вона отримує картку. Якщо відповідь неправильна, або жодна команда не
віднесла слово до своєї теми, картку відкладають. Перемагає команда, яка збере
більше карток зі словами чи малюнками до своєї теми.
Пісня
в смужку
Клас
об’єднують у 2-3 команди. Кожна команда отримує набір смужок паперу, на яких
написано по рядку пісні. Учні двічі прослуховують пісню. З набору смужок вони
повинні відтворити (скласти) пісню і проспівати її. Виграє команда, яка швидше
впоралася з завданням.
ГРАМАТИЧНІ
ІГРИ
Elementary
Опиши
свою групу
Гру варто проводити під час
вивчення Present Indefinite.
Учитель
об’єднує учнів у групи по 5-6 гравців. Кожен учасник упродовж визначеного часу
повинен описати дії, які він виконує щодня, у неділю, лише влітку тощо. У
групах учні чи гають речення вголос, викреслюють ті, що повторюються.
Представники груп розповідають про свою групу.
Наприклад:
Ivan never reads
books. He plays tennis every day.
Nina attends her
school choir on Sundays.
Визначаючи
групу-переможця, підраховують кількість правильно побудованих речень.
Хто
виживе
Гру
доцільно проводити для закріплення правопису слів. Перед грою вчитель добирає
кілька слів, у яких учні зазвичай припускаються помилок.
Учні
шикуються в ряд. Учитель промовляє слово. Перший учень промовляє першу літеру
(як вона позначається у алфавіті), другий – другу, допоки не буде вимовлено усе слово. Той, хто
припускається помилки, вибуває з гри. Учні, які залишилися, починають спочатку.
Останній учень повинен промовити слово правильно і скласти з ним речення. Гра
триває допоки не залишиться один учень, який «вижив».
Луна
Учитель
промовляє правильні дієслова, а учні, добавляючи закінчення -ed, називають їх другу форму (минулий
час). Якщо вчитель називає неправильне дієслово, учні повинні промовчати. Той,
хто помилково додасть до неправильного дієслова закінчення -ed, вибуває. Перемагає той, хто
залишився у грі.
Приклад
завдання:
Work, play, can,
live, painted, make, show, help, walk……..
Відгадай
заховану іграшку
На столі
вчителя розкладені іграшки. Учням пропонують уважно подивитися на них і
запам’ятати (до проведення гри потрібно повторити з учнями всі назви
предметів). Потім учні відвертаються, а ведучий (або вчитель) бере зі столу
будь-яку іграшку і ховає її за спину. Решта іграшок накривають аркушем паперу
або тканиною. Учні повертаються і запитують ведучого: “Have you a cat”, “Have you a dog?” і т. д.
до тих пір, поки хтось з учнів не відгадає заховану іграшку. Він стає ведучим.
Доповни
речення
Учитель
говорить речення, пропускаючи дієслова to be або to have, наприклад: “This ... a blackboard ”, “We ... in the classroom”. При цьому він робить паузу після
першого слова і кидає м’яча комусь з учнів. Той, хто спіймає його, повинен
сказати речення повністю, вставивши потрібне дієслово. Гравець, який допустив
помилку, вибуває з гри.
Придумай
речення
Учні
стають у коло. Ведучий пояснює правила гри: потрібно придумати речення із
запропонованим словом в Present Continuous Tense в
стверджувальній, питальній та заперечній формах. Потім він називає слово в
інфінітиві, наприклад: to read, кидає
м’яч одному з гравців. Той повинен скласти речення в Present
Continuous Tense і повернути м’яч ведучому.
Учень, який допустив помилку в
реченні, вибуває з гри.
Pre-intermediate
Знайди
помилку
Учитель об’єднує
учнів у групи по 3-6 осіб у кожній. Учасникам гри він показує картку, на
якій написане речення з граматичною помилкою. Упродовж 20
сек. потрібно знайти помилку.
Якщо
ніхто з учасників першої команди не впорається за 20
сек. із завданням, картку передають наступній групі учнів. Та команда, яка
впоралася із завданням, залишає картку собі. Перемагає група, яка збере
найбільше карток.
Будь
уважним
Одному учневі зав’язують очі.
Інші щось змінюють у класі. Коли учневі розв’язують очі, він повинен сказати,
що змінилося.
Наприклад:
Somebody has closed the window.
Iryna has taken off her shoes.
My bag has disappeared from the floor.
Nick has given Vita her book.
Перемагає той, хто помітить усі
зміни в класі.
Добери
правильний присудок
Перший
учень каже слово чи словосполучення, що означає час коли відбувається дія.
Наприклад:
now, next year, a few days ago, newer, always,
sometimes, ...
Другий
учень продовжує речення, вживаючи потрібну форму дієслова. Далі він каже іншу
фразу, пов’язану з часом Наступний учень продовжує речення, але з іншим
підметом і присуд ком. Гра триває.
Наприклад:
Now ….
…She is listening
to music..
Next year ….
… They’ll visit to London.
У
реченнях можуть повторюватися займенники, слова чи словосполучення, що означають
час, коли відбувається дія. дієслова не можуть повторюватися.
Веселі
прислівники
Учитель
ділить дошку на дві частини. На одній частині він пише дієслова, а на другій —
прислівники. На обох частинах повинна буті однакова кількість слів. Учитель
об’єднує учнів класу в дві команди Кожна команда вибирає назву
команді-суперниці. Команди по черзі утворюють вислів з дієслова та прислівника.
Учасник команди суперниці повинен зіграти сценку, яка передає зміст вислову.
Наприклад: read slowly.
Наприкінці
гри визначають найкращого актора.
* * *
Інший
варіант цієї гри. Кожен учень отримує картку з прислівником, наприклад: quickly, slowly, loudly, happily. Учень з карткою виходить до дошки, а
клас називає якусь дію. Учень повинен виконати її так щоб клас здогадався, який
саме прислівник написаний на його картці.
Ступені
порівняння
Учитель
заздалегідь готує картки з іменами відомих людей: політиків, письменників,
музикантів, спортсменів. Кожному учневі пропонують таку картку. Упродовж 3 хв.
школярі повинні скласти невеличку розповідь, називаючи спільні й відмінні риси
між відомою людиною і собою. Обов’язковою умовою є використання в розповіді
ступенів порівняння прикметників. Перемагає той, хто знайде найбільше спільних
та відмінних рис.
Наприклад:
I am younger than Vitaliy Klychko. He is
stronger than me. I think he is the most famoussportsman in Ukraine . ….
ІГРИ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ГОВОРІННЯ
Elementary
Моє
ім’я
Учні
сідають півколом. На стільці посередині сідає ведучий, який звертається до
учнів:
“I forgot my
name. What is my name?”
“I think that
your name is Vlad.”
“I think that
your name is Nick.”
“Maybe you are Victor.”
“I want to be Vlad.”
Той, чиє
ім’я він назвав, стає ведучим і продовжує гру. Гра триває, допоки усі учні не
матимуть нових імен.
Так само
можна проводити гру про кольори, тварин, захоплення тощо.
Мій
робочий день
Учень-ведучий
зображує мімікою та жестами усе, що він виконував упродовж робочого дня. Інший
учень озвучує усе, що жестами відтворював ведучий.
Що
на малюнку
Учнів
об’єднують у дві команди. Учитель показує учням фрагмент малюнка і пропонує
учням відгадати, що на ньому зображено. Команда, яка відгадала, що зображено на
малюнку, отримує бал. Інша команда, повинна за малюнком скласти речення, за що
теж отримує бал. Перемагає команда з більшою кількістю балів.
Хто
кращий
Учнів
об’єднують у 2-4 команди. Учитель малює на дошці для кожної команди
по 6
кружечків. Кожне коло – це завдання (перекласти
слово чи відповісти на запитання). Якщо команда правильну виконала завдання, то
витирають одне коло. Перемагає команда, яка витре з дошки 6 квадратів.
Відгадай
ім’я співрозмовника
Один із
учнів класу виходить до столу вчителя і стає спиною до класу. Вчитель показує
на одного з учнів за партою, який говорить: “Good morning, Vlad”.
Учень,
який стоїть біля столу, повинен здогадатися по голосу, з ким він говорить, і
відповісти:
“Good morning, ------”.
Можна
також запитати:
How do you do?
How are you?
Is it cold or
warm today?
Pre-intermediate
Секрет
Учитель
об’єднує учнів у 2-4 команди. Кожна команда готує по три запитання для
інших команд і називає літеру, яку заборонено використовувати у відповіді.
Перемагає команда, яка відповість на усі ці питання, не вживаючи «забороненої»
літери.
Табу
Учитель
готує картки, на яких написана назва теми і 4-5
слів до неї. Учнів об’єднують у три команди. Один учасник команди отримує
картку. Він повинен описати тему своїй команді, використовуючи слова, яких
немає на картці. На це відводиться 2 хв. Команда отримує один бал за кожне
вгадане слово. Якщо по закінченні часу команди не дала правильних відповідей,
то шанс отримати додаткові бали надається іншій команді. Якщо учасник, який
описує слова, скаже будь-яке слово з картки, то бал отримує команда-суперник.
Приклади
карток:
Shopping: money, department, shop-assistant, trolley, cash ;
Cinema: star, role, TV set, movie, comedy,;
School: blackboard, desk, chalk, headmaster, textbook, ruler;
Books: library, writer, dictionary, , poem, bookshop.
Тварини
На дошці
поданий список тварин. Учням пропонують обрати тварину, якою вони хотіли б бути.
Учні складають кілька речень, описуючи свої враження про те, як вони проводять
свій день у тілі тварини та про що думають. Інші учні відгадують, про яку
тварину йдеться.
Лектор
Учнів
об’єднують у кілька команд. Від кожної команди до дошки виходить один учасник.
Учитель оголошує тему дискусії. Учасники по черзі повинні обговорювати цю тему
1 хв. Команди-суперники стежить, щоб «лектори» не відхилялися від теми, не робили
тривалих пауз, не повторювали сказаного.
Перемагає
команда, яка набрала найбільшу кількість балів. Кожен учасник команди може бути
«лектором» один раз упродовж гри.
Теми для
дискусії:
1. My House
2. My Childhood
3. My Family
4. My Friends
5. Teenagers
4. My School
7. My Favourite Food
8. Love
9. Money
10 Shopping
|
Подорож
визначними місцями
Для
проведення цієї гри необхідно мати набір фотографій (слайдів) із видами міста.
У грі беруть участь «водій» та «екскурсанти». «Водій» оголошує назву вулиці,
майдану, де він робить уявну зупинку і показує відповідну фотографію одному з «екскурсантів».
Той розповідає про те, що він бачить на ній, а «водій» доповнює цю розповідь.
Клас
ділять на «туристів» і «гідів». «Туристи» задають питання про визначні місця
того чи іншого міста, а «гіди» відповідають. Через деякий час команди міняються
місцями.
Доповни
розповідь
Представники
від кожної команди по черзі говорять по одному реченню. Той, хто не може
придумати, щоб продовжити розповідь, або повторює вже сказане, вибуває з гри.
Переможцем стає та команда, в якій залишиться більше учасників.
ІГРИ
ДЛЯ ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ПИСЬМА
Elementary
Чи
знаєш ти правопис?
На дошці
написано 10-25 слів. Деякі з них містять помилки. Учні повинні помітити помилки
та у свої зошити записати слова правильно. Перемагає той, хто першим помітить
усі слова з помилками та правиці,по їх напише у зошиті.
Напиши
слова
Учнів
об’єднують у 4-6 команд. Учитель диктує слова. Представники кожної команди по
черзі записують їх на дошці. Команда, учасник якої правильно напише слово,
отримує бал. Якщо слово написане неправильно, то його може записати учасник
іншої команди. Перемагає команда, яка набрала більше балів .
Склади
словосполучення
Учитель
зачитує слово, а учні складають з ними словосполучення. Перемагає учень, який
складе найбільше словосполучень.
Запиши
слово
Учитель
заздалегідь готує картки, на яких
записана транскрипція вивчених слів.
Учнів
об’єднують у три - чотири команди.
Учасники команд по черзі тягнуть з мішечка одну картку і за транскрипцією
записують на дошці слово. За правильно записане слово команда отримує 1
бал. Перемагає команда, що набрала найбільшу
кількість балів.
Реклама
Учитель
пропонує учням прорекламувати різні предмети та підкреслити їх необхідність
(наприклад, на уроці іноземної мови).
Гра може
бути командною. Учнів об’єднують у команди й обирають журі у складі 2-3 осіб.
Учитель записує на дошці слово, а представник кожної команди повинен
переконати присутніх, що це найважливіша річ у світі. За кожен вагомий
аргумент команда отримує 1 бал. Члени журі можуть ставити запитання або
заперечувати гравцям.
Напиши
розповідь
На дошці
міститься список із 10-15 слів. Завдання: написати розповідь, використовуючи ці
слова. Кожен учень пише на окремому аркуші перше речення і передає аркуш
сусідові, який дописує наступне речення. У кожному реченні повинно бути одне
слово зі списку.
ЛЕКСИЧНІ
ІГРИ
Elementary
Тренуй
пам’ять
Учитель
дає учням завдання пригадати слова до певної теми, Перший учень називає слово,
другий - повторює його і називає своє, третій - повторює перше та друге і додає
своє і т. д.. Учень, який допустить помилку, вибуває з гри.
Назви
антонім
Ведучий,
звертаючись до гравців, говорить речення з прикметником, наприклад: “ The river is long". Учень
повинен сказати речення з прикметником-антонімом, наприклад: “The river is short”.
Так само
можна проводити гру «Синоніми».
Намалюй
тварину
Гру
доцільно проводити для закріплення лексичного матеріалу з тем «Тварини», «Частини
тіла». Учнів об’єднують у 3 команди. Учитель пропонує намалювати частини тіла
різних тварин (наприклад: “Draw dog’s eyes /snake’s head!) Учасники
гри від кожної команди біжать до дошки й виконують завдання. Далі малюють
наступні представники команд. Останні учасники від кожної команди повинні
домалювати тварину і дати йому кличку.
Тренуй
пам’ять
Учнів об’єднують у 3 команди. Кожна команда
отримує тему (наприклад: Summer і Winter…………).
Завдання
: Команди записують якомога більше слів
на дану тему.
Завдання
: Учасники гри повинні перекласти слова команди- суперниці українською мовою.
Якщо суперники припускаються помилки, або зволікають з відповіддю, то
втрачають один бал.
Поле
чудес
Гра
аналогічна до популярної телепередачі. На дошці, відповідно до кількості букв
загаданого слова, подані клітинки. Ведучий зачитує визначення слова, учні по
черзі називають букви, вписують їх у клітини і відгадують слово.
Pre-intermediate
Яка
професія тобі подобається?
Усі
гравці утворюють коло. Кожен задумує професію та повідомляє про неї решту
учнів: “I am а (teacher, worker, driver)”. Ведучий стає у
центрі кола і запитує учня, що обрав собі, наприклад, професію вчителя: “Teacher, do you
like the jobs of a worker and a driver?” “Teacher” може
відповісти: “Yes, I like them”, і тоді всі гравці пересуваються на одне
місце за годинниковою стрілкою. Якщо ж “teacher” відповів: “No, I don't
like the jobs of a worker and driver”, ведучий
запитує: “What job do you like?”
Відповідь може бути такою: “I like the jobs of a doctor and a pilot”. У
цьому випадку пари (робітник-шофер, лікар-пілот) повинні швидко помінятися
місцями. У цей час (як і в попередньому випадку) ведучий намагається зайняти
чиєсь вільне місце. Той, хто залишиться без місця, стає ведучим, і гра
продовжується.
Перевір
себе
Учням
пропонують тему (school subjects, professions, animals, buildings, clothes, weather, character
and appearance), на яку
упродовж 2 хв. вони повинні написати якомога більше слів. Учні по черзі
зачитують слова. Якщо слово повторюється, то його викреслюють. Перемагає той, у
кого залишиться більше слів.
Іменники
«в парах»
Учитель
викликає до дошки двох учнів і пропонує написати в стовпчик по 10 іменників.
Потім він з’єднує лінією першу пару іменними, наступну і т.д.
Наприклад:
1.
cinema
|
1. friend
|
2.
holiday
|
2. book
|
3.
nature
|
3. year
|
4.
mountain
|
4. giraffe
|
5.
tree
|
5. museum
|
6.
…
|
6.
…
|
Завдання
учнів — скласти 10 речень, у кожному з яких ужити обидва іменники, з’єднані
лінією.
РУХЛИВІ
ІГРИ
Літачки
Учні
перед уроком виготовляють кілька паперових літачків. Потім шикуються в ряд,
щоб випробувати їх. Різним предметам у класі присвоюють певну кількість балів
(наприклад, двері — 5 балів, дошка— 10 балів,). Учитель задає учневі
запитання. Якщо учень правильно відповідає, то може кинути літачок у запропоновану
ціль і набрати певну кількість балів. Гра може бути командною.
Розминка
1.
Ведучий називає дієслово і виконує
відповідну дію (наприклад: «swim»). Учні повинні повторити слово і дію.
Інколи ведучий виконує дію, яка не відповідає дієслову. Хто повторив неправильний
рух, вибуває з гри. Переможець гри стає ведучим.
2.
Учитель готує картки, де записані різні
команди.
Наприклад:
Stand up!
Stand on one
foot!
Open your mouth
wide!
Raise your left
eyebrow
Step back!
Sit down!
Go to the table!
Take your pen!
Take your place!
Ведучий
зачитує команди. Учасники гри виконують лише ті, які може доповнити слово please. Ті, хто
виконав дію без please
або неправильно її виконав, вибувають із гри. Переможець гри стає ведучим
наступної гри.
3.
Учитель читає текст. Учні підводяться,
коли чують слова, які означають назви тварин (види транспорту, шкільні
предмети, риси характеру тощо), і плескають у долоні, коли чують дієслово у
минулому неозначеному часі (іменник у множині, ступені порівняння прикметників
тощо).
PUZZLES
AND RIDDLES
1. FLAGS.
In the picture you see the flags of six countries. All
you have to do is to say in English to what country each flag belongs and of
what colour it is. (See the names of the countries under the picture.)
ANSWER :
(Great Britain-blue, red, white; China-
red and golden-yellow; Japan-white and red; India-dark yellow, white, green and
blue; the United States of America-
blue, red, white); Australia
blue, white, red ;
2.
WHAT DID NICK SAY TO NINA?
ANSWER :
I wish you many happy returns of your birthday, Nina!
You have to add two more letters to the two letters that you see. You will get a word you know
then.
You wear it in winter.
Ice-cream is sweet and ...
It grows in the field.
Her dinners are good!
You do this to your hair.
A very useful animal. (Plural)
|
1 СО
2 СО
3 СО
4 СО
5 СО
6 СО
|
ANSWER: coat, cold, corn, cook, comb, cows.
4.
FIND THE CAPITAL.
Read the sentences and decide what word is missing.
Write each of these in the squares as I have written the first word. If you
choose the right words, you will find the name of a capital of one of the
countries in Europe . It is in the first row,
where the dots are.
The sun shines in the daytime, and the... at night.
Take it with your right....
The lamp hangs... the table.
I have few English books, but I have... Russian books.
.... falls in winter.
We... in Ukraine .
It is cold now, put on your....
Go to the right first, and then turn to the....
You may go in, the door is...
We wear shoes
on our....
My father and
my mother...at the factory.
ANSWER: 1-moon, 2-hand, 3- over, 4-
many, 5-snow, 6- live, 7-coat, 8- left, 9- open, 10- feet, 11-work. ---- Moscow .
5.
A GOAT - PUZZLE.
Answer the
following questions correctly and fill in the boxes on the goat’s hat using the
first letters of your answer.
1.
Which is the
goat’s enemy?
a) wolf; b) horse c)cow.
2.
In winter many
people can be:
a) happy; b)
ill; c) sad.
3.
Which part of
the face is always curious?
a) eye; b) nose; c) ear.
4.
Which food
doesn’t a goat eat?
a) apples; b)
tables; c) hay.
ANSWER: 1. a , 2. b, 3.b, 4.b;
6.
SKI SLOPE
7. CROSSWORD
Have you looked carefully at
pages 10 and 11 ? Now read the definitions below and complete the grid.
1. It climbs trees.
2. It chases antelopes.
3.
It has a very
long neck.
4.
A reptile that
lives in water.
5.
The king of the
Jungle.
6.
The animal that
has black and white stripes.
7.
An animal that
flies high in the sky.
8.
A herbivore with
horns.
9. The bird that runs very fast
10. The reptile that slithers on the ground.
11.
It has got a
trunk.
8. SCHOOL
Across – 8 words
Down – 3 words
9. APPEARANCE
Across – 8 words
Down – 12 words
10. SPORT
Across – 10 words
Down – 8 words
Across – 6 words
Down – 5 words
ВИСНОВОК
Впровадження
ігрового елементу на уроках англійської мови є дуже важливим, оскільки учні не
використовують іноземну мову у повсякденному вжитку, а вивчають її ізольовано від життя. Гра створює умови, які
спонукають дітей говорити; говорити не навченим текстом, а живою мовою, нехай
навіть з помилками. Гра позитивно впливає на формування в учнів навичок діалогічного мовлення,
збагачує словниковий запас, розширює лінгвістичну ерудицію учнів. Мова школярів
стає багатшою за рахунок вжитих синонімів, сталих висловів, прислів’їв та
приказок; мова учнів стає живою, емоційною, жвавою. Гра створює сприятливий психологічний
мікроклімат на уроці, який сприяє повному розкриттю дитини. Крім того, вона
сприяє підвищенню в учнів мотивації вивчення іноземної мови, дозволяє
враховувати психолого-вікові особливості учнів, їх інтереси та нахили, моделюючи ситуації реального спілкування.
Варіантів
гри існує дуже багато. Але нема універсальної гри, яка підходить всім, а є
прагнення учнів, бачення вчителя, рівень готовності дітей. А найголовніше - в
учнів є бажання грати, а в грі - спілкуватися англійською мовою. І поступово
бажання грати замінює бажання спілкуватися. Це і буде основним результатом гри,
якого має прагнути вчитель.
Отже,
використання ігор на уроці дає змогу зробити процес навчання більш захоплюючим,
а урок - нетрадиційним і цікавим.
Немає коментарів:
Дописати коментар